۲۱ نکته مهم در مورد بیماری صرع
نوشته شده توسط : montazeranezohor313

 ۲۱ نکته مهم در مورد بیماری صرع

پیش تر اطلاعاتی راجع به بیماری صرع به شما عزیزان ارائه دادیم. سابقه شناخت بیماری صرع به دوران یونان باستان می رسد. یونانی ها نه تنها در آن زمان صرع را بیماری نمی دانستند، بلکه آن را حالتی مقدس می نامیدند که باعث تشنج می شود! هرچند بقراط یک خط بطلان اساسی روی این فرضیه کشید و بعد از آن، دانش ما در خصوص این بیماری کم کم گسترش پیدا کرد. با این حال هنوز هم در قرن بیست و یکم این بیماری کمی مهجور است. فرقی نمی کند که خودتان به این بیماری مبتلا هستید یا یکی از اطرافیان تان؛ این پیشنهادها را در برخورد با صرع جدی بگیرید.

۱/ اگر مبتلا به صرع هستید یا می خواهید با فرد مبتلا به این بیماری ازدواج کنید، از مشاوره قبل از ازدواج به خصوص مشاور ژنتیک غافل نباشید.

۲/ یادتان باشد زنان بیمار مبتلا به صرع هنگام بیماری هم باید تحت نظر پزشک متخصص زنان باشند و هم متخصص مغز و اعصاب.

۳/ سندورم تخمدان پلی کیستیک در زنان مصروع نسبتا شایع است. پس اگر دچار علائمی از جمله افزایش موی بدن، کیست های متعدد تخمدانی، نامنظم بودن قاعدگی و چاقی مفط هستید، نزد یک پزشک متخصص زنان و زایمان بروید.

۴/ وقتی بیمار مبتلا به صرع دچار حمله می شود باید لباس های تنگ او را آزاد کنید. دکمه ها و سرآستین را باز کنید و اجازه دهید که هوا در اطرافش به خوبی جریان داشته باشد.

۵/ فرد مبتلا به صرع را هرگز برای مدت طولانی تنها نگذارید چون اگر دچار تشنج شود و اقدامات درمانی کمی دیر صورت گیرد، ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای او به وجود بیاید.

۶/ اگر خود یا یکی از نزدیکان تان دچار بیماری صرع هستید در مورد مصرف یا قطع مصرف داروهایتان به شدت هوشیار باشید چون تنها در صورتی که نوار مغزی طبیعی باشد، بیمار می تواند با دستور پزشک معالجه را قطع کند.

۷/ وقتی بیمار دچار تشنج می شود، اصلا سعی نکنید دست و پای او را بگیرید چون این کار آسیب رسان است. در عوض وسایل خطرناک را از کنارش جمع کنید و او را جایی بخوابانید که خطر پایین افتادن و سقوط وجود نداشته باشد.

بخوانید





:: برچسب‌ها: نکاتی در مورد صرع , علائم بیماری صرع , 21 نکته مهم در مورد بیماری صرع , درمان بيماري صرع ,
:: بازدید از این مطلب : 718
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: